סרטים מומלצים

עולם הקולנוע טומן בחובו ז'אנרים רבים: סרטי מתח, סרטי פעולה, סרטי מדע בידיוני, סרטים דוקומנטרים ועוד רבים וטובים המתחרים זה בזה על דעת הקהל ורווחים כלכליים. בתוך שלל האפשרויות הללו עלינו להחליט מהם סרטים מומלצים טובים? מדוע מומלץ הסרט זה ולא סרט אחר? באילו קריטריונים עולה סרט זה על מתחריו?

טכנולוגיה מתקדמת
התקדמותה של הטכנולוגיה הקולנועית והמגוון הבלתי נדלה של האפקטים הסנסציוניים משכו לאולמות הקולנוע קהל רב בחלוף השנים. בין אם זה טכנולוגית תלת מימד או בין אם זה פיצוצים מרהיבים ביופיים, ההיסטוריה מלמדת כי סרטים מומלצים הם לרוב סרטים בעלי תקציבים גדולים, המשתמשים בטכנולוגיות מתקדמות, זוכים לקהל רב יותר ולרווחים כלכליים בלתי נתפסים.

קהל יעד
כמו כל מוצר, גם על סרטים מוטלת חובת המיתוג על מנת להיות תחת הקטגוריה- סרטים מומלצים. כלומר, הפיכת הסרט למותג בקרב קהל היעד שלו. בעזרת שימוש בכוכבים, בטריילרים או בהגדרתו תחת ז'אנר מסוים, מגדיר הסרט את מעמדו ואת קהל היעד שלו. סרטי קאלט רבים, אשר תמיד היו תחת הקטגוריה סרטים מומלצים, כדוגמת אווטאר, משלבים כוכבי קולנוע, אנימציה, גרפיקת תלת מימד ואפקטים, אשר פונים בו זמנית לילדים ולמבוגרים באשר הם ובדרך זו הם מכפילים את כמות הצופים והרווחים שיבואו בעקבות זאת.

דעת קהל
דעת הקהל מהווה מרכיב חשוב בקיטלוגו של הסרט בקטגורית סרטים המומלצים, בכמות הצופים שיגיעו לבתי הקולנוע וברווחיו הכלכליים. סרט אשר יזכה להופיע ברשימות הסרטים המומלצים יניב לרוב ביקורות חיוביות וקונצנזוס בקרב הקהל, יגרום להמוני צופים לראות את הסרט רק על מנת להבין ולדעת על מה מדובר. דעת הקהל, מה שמכונה לעיתים "דעת הרוב", הינה גורם משפיע בבחירתו של הצופה לאיזה סרט הוא ילך בפעם הבאה שיבקר בבית הקולנוע.

לסיכום, עולם הקולנוע הוא עולם תחרותי המכיל בתוכו ז'אנרים רבים המתחרים בקטגורית סרטים המומלצים, קטגוריה שעלולה להכריע את הצלחתו של הסרט. טכנולוגיות מתקדמות כדוגמת תלת מימד ואפקטים, הגדרת קהל היעד ודעת הקהל הם מרכיבים חשובים בסלילת דרכו של הסרט לזכייה בתחרות הסרטים המומלצים.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s